Off White Blog
Scallywag, Lucky, FreeFire voittajien joukossa RHKYC Nha Trang -rallissa

Huhtikuu 8, 2024

Sitä laskutettiin trimaraaneiden taisteluna ja se osoitti juuri Hongkongin omistaman Orma 60: n SHK Scallywag / Fuku voittaa vieraileva Maserati Multi70 Italiasta monirunkoisilla kunniamerkeillä vihreässä Royal Hong Kong Yacht Club Nha Trang -rallissa. 'Uusi' tapahtuma oli kuitenkin paljon enemmän kuin monirivinen showdown.

Hongkongin omistama Orma 60 SHK Scallywag / Fuku kuninkaallisen Hongkongin Yacht Club Nha Trang -rallin alussa; Kaikki kuvat: RHKYC / Guy Nowell

Tapahtuma - erityisesti nimi ja kurssi - luotiin myöhään ilmoittamalla siitä Hongkongin ja Vietnamin välisen kisan tilalle, joka on joka toinen vuosi järjestettävä päätelmä vuotuiselle Kiinan rannikkoreisiviikolle. Nha Trangissa tapahtuneen kurssimuutoksen vuoksi tapahtuma nimettiin uudelleen suojaamaan Hongkongin ja Vietnamin välisen kisan rehellisyyttä ja kilpailutietoa, mutta esiintyi kuitenkin yhdeksän alkuperäistä ilmoittautumista.

16. lokakuuta, toisena kahden päivän lähtöpäivänä Hongkongissa, aloitusaikaa säädettiin 15:10 HKT: seen sen jälkeen, kun kilpailun johtoryhmä julkaisi tarkistetun kurssin myöhään aamulla, mukaan lukien ylimääräinen poissulkemisvyöhyke lähellä Quoy Nhonin itää Vietnamissa ja uusi viimeistelykohta.

Seitsemän jahtia aloitti 12 solmun itätuulta, melkein 28 tuntia IRC Racer 2 -jahtien jälkeen jinn ja Leijonakivi oli lähtenyt. (Kaksi lähtöä oli pääasiassa turvatoimenpide, jotta varmistetaan, että suuret veneet nousivat tarvittaessa pienemmän laivaston taakse.)

Sam Chanin TP52 FreeFire alkoi kuitenkin nopeasti Lurjus, johdolla Australialainen kapteeni David Witt ohitti pian hänet ja johti laivaston puhdistamaan ensin Lei Yue Mun Gap.

Toinen läpimenoaika oli Yhdysvaltain omistama Maxi 72 Onnekas jonka jälkeen Maserati, italialaisen kipparin Giovanni Soldinin ja hänen tiiminsä kanssa pakotettiin muutaman kerran taisteluun sataman kaupallisen liikenteen vuoksi. Sitten muu laivasto puhdisti aukon ja jatkoi Shek O Rockin ohi ja näkymättömästä etelään.

Lei Yue Mun -kuvassa näkyvä Maserati Multi70 pidettiin lähellä kilpailun loppua

Lei Yue Mun -kuvassa Maserati Multi70 pidettiin lähellä maaliin Nha Trangissa

Klo 17:00 HKT, Lurjus purjehti nopeudella 17,7 solmua VMG ja 2 metriä eteenpäin Maserati, joka kellotti 16,4 solmua ja oli vetänyt 8 nm: n päähän Onnekas, suosikki monohull linjan kunniamerkkejä. Molemmilla trimaraaneilla oli villi ratsastus, loukkaantuen Etelä-Kiinan merelle aiemmin Lurjus purjehti Nha Trangiin kuluneen ajan kuluessa 30 t 9 min 27 s, saapuen klo 21.19 HKT 17. lokakuuta.

"Olen vanhenemassa sitä varten", sanoi Witt. ”Se oli erittäin märkää, erittäin väsyttävää ja kovaa työtä, mutta tuloksen saimme lopulta. Se oli todella hyvä kilpailu Maserati. Meidän piti lopulta tehdä pari päätöstä, mutta saimme sen oikein. Kaikki ovat turvassa ja vene on yhtenä kappaleena. "

Lurjus navigaattori Trystan Seal lisäsi: ”Mielestäni onni pelasi varmasti puolellamme, mutta pelasimme myös vuoron todella hyvin. Luimme, mikä oli edessämme ja tuli esiin päällä. ”

Maserati ylitti maalilinjan klo 22.57 HKT, 1 tunti 38 minuuttia takana Lurjus. "Se oli erittäin mukava ralli saapumiseen saakka", Soldini sanoi. ”Yö oli erittäin märkää, paljon tuulta, paljon nopeutta ja onnistuimme pääsemään hyvälle asemalle ja meillä oli upea, kova taistelu.

”Ajattelimme voittaneemme jo. Kun saavuimme noin 40 nm: n päähän Nha Trangista, meillä oli kuitenkin useita ruokia, joista viimeinen oli valtava, joten meillä ei ollut tuulta ollenkaan kahden tunnin ajan. "

Amerikkalainen Maxi 72 Lucky voitti monohull linjan kunniamerkit 41hrs 30mins 10secs

Amerikkalainen kapteeni Bryon Ehrhart oli iloinen, kun hänen 72ft OnnekasIRC Racing 0: n voittaja vuoden 2013 Hongkongin ja Vietnamin välisessä kilpailussa saapui 18. lokakuuta kello 8.40 HKT: n ottamaan monohull linja-kunniamerkkejä kuluneessa ajassa 41 tuntia 30 minuuttia 10 sekuntia.

”Kilpailu oli upea. Hyvää tuulta aina läpi, voimakkaat aalto-olosuhteet ”, Ehrhart sanoi. ”Poistettu purjesuunnitelmamme oli pysyä järjestyksessä aaltoasetuksen kanssa. Se oli erittäin vaikea meritila ja kaikki esiintyivät todella hyvin. ”

Seuraava linjan yli oli Sam Chanin FreeFire kello 15:37 HKT korjatulla kuluneella ajanjaksolla 66h 22m7s, nudging Onnekas kilpailematta voitosta IRC Racer 0 ja IRC Yhteensä. FreeFire myöhemmin vahvistettiin IRC-voittajaksi, kun Joachim Isler ja Andrew Taylorin Mills 41 Väijytys - ainoa vene, joka pystyi voittamaan FreeFire - oli viimeinen vene purjehtia Nha Trangiin klo 22:40 HKT, voittaen IRC Racer 1: n.

Russ Parker, FreeFireKapteeni sanoi: ”Se oli märkä, erittäin märkä, mutta nopea. Se oli Nha Trangin kaikkien aikojen nopein aika ja loistava tulos. Arvostamme todella RHKYC: n erinomaista työtä navigoida vakavissa esteissä 11. tunnissa ja pitää tapahtuma jatkuvana. Valitettavasti Sam ei voinut tehdä sitä kanssamme tällä kertaa, mutta miehistö haluaa kiittää häntä suuresta kiitoksesta siitä, että hän tarjosi meille niin suuren veneen ja mahdollisuuden. "

Russ Parker ohitti, FreeFire vahvistettiin Nha Trangissa IRC-voittajaksi

Geoff Hillin Santa Cruz 72 antipodit purjehti korjatun kuluneen ajan, 68 h, 33 min, 1 sek, jälkeen kolmanneksi IRC Racer 0: ssa.

"Tämä on paras tapahtuma Aasiassa", Hill sanoi. "Meillä oli fantastinen aika ja teimme sen vajaassa 50 tunnissa ja huippunopeus oli 31 solmua, mikä ei ole kovin paha 30-vuotiselle veneelle."

Minuutin jälkeen antipodit ylitti maaliin, Nicolas Cohen-Addad's J122e jinn ylitti linjan nostaakseen pokaalin jakoonsa.

"Se oli hyvä ralli, mutta se oli karkea, etenkin ensimmäiset 20 tuntia", sanoi Cohen-Addad. ”Meillä oli 32-33 solmua myötätuulen nopeudella 5-6 metrin turvotuksilla. Kahdelle miehistöllemme se oli todella heidän ensimmäinen kokemus, ja he olivat hieman järkyttyneitä.

"Menetimme kolme spinaakkeria. Tuulia oli liikaa, joten ne puhalsivat. Saimme kiinni kalaverkkojen labyrintistä, joudimme tekemään hätätapoja ja hiipiä, ja näin puhalimme A2: n. Meillä oli hauskaa!"

Santa Cruz 72 Antipoodien päällikkö Geoff Hill sanoi: ”Tämä on paras tapahtuma Aasiassa. Meillä oli huippunopeus 31 solmua, mikä ei ole huono 30-vuotiselle veneelle ”

Santa Cruz 72 Antipoodien päällikkö Geoff Hill sanoi: ”Tämä on paras tapahtuma Aasiassa. Meillä oli huippunopeus 31 solmua, mikä ei ole huono 30-vuotiaan veneen kannalta ”

aiemmin Zanzibar Singaporesta oli jäänyt eläkkeelle takilavaurioiden vuoksi Leijonakivi vetäytyi vain alle 1 metrin päässä maaliviivasta tuulen puutteen vuoksi.

Tapahtuma päätti China Coast Race Week -viikon, joka alkoi kolmen päivän Kiinan rannikkoregattalla, vaikka toisen päivän kilpailu peruutettiin tuulen puutteen vuoksi.

IRC Racer 0 -sarjassa Shawn Kang's Ker 46+ alpha + otti kaksi voittoa viimeisenä päivänä saadakseen pisteen eteenpäin FreeFire, kun taas Yuye Yan onMerisusi sijoittui pääkilpailijansa eteen Mandrake III IRC Racer 1: ssä.

Herman WonginKiasu menestyivät hyvin viimeisellä saartakilpailussa voittaen IRC Racer 2: n yhdellä pisteellä Noel Chanilta ja Denis Ma'siltaRiehua, Nick Southwardin kanssaViski Jack reunustavat Mei Han Chung'iaDexter II pisteellä IRC Racer 3: n kärkeen.

HKPN: ssä Thomas Wong ja Patrick KwanDing Dong otti kaksi luodia viimeisenä päivänä ja voitti jaon, kun taas Peter Churchouse's Kuumasininen 2voitti IRC Premier Cruisingin.